Saturday 24 December 2011

Sempena Hari Natal



Sempena Hari Natal
Saya seisi keluarga mengucapkan selamat Hari Natal kepada selurul penganut agama Kristian yang melayari blog Stering kiri ini.

Sesungguhnya Nama Nabi Isa as di sebut banyak dalam Al Quran.  Tiga surah yang berkaitan dengan Isa as adalah Al Maidah, Ali Imran dan Al Maryam. 
Nama Isa as yang disebut sebanyak 35 kali dan secara tidak langsung di sebut sebanyak 93 kali dalam 15 surah.
Di beri gelaran  Al Masih dan Anak Maryam didalam Al Quran.
Nama Yesus berasal dari perkataan bahasa Syria iaitu Yeshu.
Andainya  Al Masih ada bersama kita hari ini
Sudah pasti Al Masih akan menentang semua kezaliman
Sudah pasti  Al Masih akan menentang segala bentuk rasuah dan penyalahgunaan kuasa.
Sudah pasti  Al Masih akan merestui kebenaran dan keadilan.
Sudah pasti  Al Masih akan merubah dunia mengikut kehendak Ilahi.
Sudah pasti Al Masih akan memerdekakan manusia dari segala bentuk penindasan dan penyembahan sesama makhluk.
Sudah pasti  Al Masih akan memberikan perhatian terhadap mereka yang menderita, sakit, miskin, tertindas dan mereka yang tersesat dan tersasar dari jalan kehidupan.
Sudah pasti  Al Masih akan mengajak manusia kearah kesejahteraan dan keadilan.
Sudah pasti  Al Masih akan menghapuskan segala penderitaan air mata hasil dari kekejaman pemerintah yang rakus dan bongkak.


2 comments:

ainjannah said...

.http://www.facebook.com/photo.php?fbid=301553983217168&set=a.136109636428271.16570.106585492714019&type=1

Unknown said...

Kelahiran Nabi Isa as

Tanggal 25 Desember, Nabi Isa Al-Masih as, terlahir ke dunia di kota Bethlehem. Atas kehendak Allah, Nabi Isa terlahir dari seorang perawan suci, yaitu Sayyidah Maryam sa.

Sejak bayi, Nabi Isa telah dikarunia Allah kemampuan untuk berbicara dan menyampaikan risalah kenabiannya kepada umat manusia di zaman itu. Mukjizat yang dimiliki oleh Nabi Isa as, secara jelas tercantum dalam al-Quran surat Ali Imran ayat 45, yang artinya, "Ingatlah ketika para malaikat berkata; Hai Maryam, Allah menyampaikan berita gembira kepadamu tentang seorang putera yang akan menyampaikan perkataan-Nya, bernama Isa Al-Masih putera Maryam, seorang terkemuka di dunia dan akhirat dan tergolong orang-orang yang dekat kepada Tuhannya."

Nabi Isa as selama masa kehidupannya di tengah Bani Israil, selalu menyeru kepada keimanan dan kebajikan. Nabi Isa juga dianugerahi Allah mukjizat berupa kemampuan menyembuhkan orang buta dan menghidupkan orang mati. Namun demikian, hanya sedikit dari kaum Bani Israil yang beriman kepada ajaran Nabi Isa. Beliau bahkan kemudian dikejar-kejar untuk dibunuh. Untuk menyelamatkan nabi-Nya, Allah mengangkat Isa as ke langit.
BAGI SAYA INI WAKTU TERBAIK UNTUK KITA SAMPAIKAN SECARA BERHEMAH KEPADA PENGANUT AGAMA KRISTIAN. MENGENAI AKIDAH, INSYALLAH UMAT ISLAM AKAN SENTIASA YAKIN DAN FAHAM KEDUDUKAN ISA YANG SEBENARNYA. THANKS FOR COMMENTS